When I was pregnant, there's 3 questions friends and colleague's would actually ask me;
1. Bila due..?
2. Dah scan, baby boy or girl?
3. Dah prepare utk pantang nanti, ubat/jamu yg mana satu nak makan..?
Question 1 and 2 are usual questions asked. And sometimes, its the same person asking those 2 questions. hehe.. I'm also guilty of doing that. Kadang2 kat office ada 3, 4 org pregnant. Tak ingat siapa jawab apa.
Last question, selalunya either u're close friends tanya, or those yg nak jual ubat. For me, my answer is tak makan jamu pun. Just jaga makan, all masakan letak kunyit, lada hitam, halia and bawang putih. Minum air suam. And makan habbatussauda + honey. So far, alhamdulillah. I feel good. Masa pantang after zahra's delivery pun I ate the same thing. Tapi this time around kan, 44 hari tuh rasa lamaaa lah sangat. I wonder if boleh shortcut to 35 days ker.. :) (my mom wont be around next week...boleh lah kot..) ;P
Subscribe to:
Post Comments (Atom)



2 comments:
faten.. me after 44days jee terusss keluar pegi Ikea ..ehhehe..
faten, u mmg ada kat kj kan? ingat nak pg visit next week, during weekdays boleh ker? this year mostly semua dpt baby boy ehh... rugilaa pulak tak dpt give birth thn ni.. :)
hehe.. ingat nak pergi ikea sale. Sale sampai 19th kan? 19th baru 40 hari. Sigh.
Ha ah. Kat KJ. Kalau nak visit boleh. Call lah before datang.
Next pulak CD. ;P
Post a Comment