
The Medela Swing Breastpump price is RM768.00. Expensive, but it looks so cool. Has anyone tried this. Am also looking at the new AVENT ISIS iQ UNO Handheld Electronic Breast Pump. Its priced at RM650 if not mistaken.Sigh. Semua mahal2. Hmm.. maybe I'll just stick to what I have at the moment. Kalau dapat bonus 2 bln, boleh lah jugak nak invest in a new pump. hehe. Tengoklah dulu macam mana kan.



6 comments:
fatin, avent isis IQ electronic rm650 ker?? ingatkan almost rm1000... mine yg manual avent isis breastpump tu.. itupun beli masa kat uk.. murah lagi dr sini tapi bila hari2 nak pump sampai 2-3 kali sehari.. jenuh gak.. i wish for avent iq duo tu.. maybe masa baby yg belum lagi plan nanti dah murahhla skit harga dia.. ehhehe. Never try medela but heard that also good.. next week midvalley exhibition pergilaa.. mana tau ada info on that..
Fatin, I'm about to suggest the same thg as cik dah. Go survey kat midvalley next week 11-13 sept. Another thg nak tanya, whether u really plan to get manual pump only? Or kalau electric pun ok? If you can go for electric pump (that is ofis you ada all the facilities to do pumping), then go for spectra3. It can act as double pump as well. Yummy! Try check it out at www.momslilones.com
Rave reviews on that pump.
But sayang, tmpt pump I takde power point. So kenalah pakai my good old pal - the medela harmony..hehehe...
Actually, I already have the avent manual pump. And its still in good condition. Cuma penat sikit lah kalau pump 2 to 3 times a day.
So conclusionnya, i dont really need a new pump. I tunggu pump dah rosak lah baru beli yang baru. hehe.
Or.. kalau ada org nak bagi hadiah for the new baby pun ok. (I wish..)
;)
alamak. tak terpikir pon nak beli pump. yg avent manual kat rumah elok lagi. my fully breasfeed friend pon pakai tu je dulu..nampak cam okay je. no need to buy yg electronic punya.. okay ke???
Sorry fatin, interframe utk reply haariz's mom question.
Farid, takyahlah beli baru kalau masih elok. Jimat duit utk beli benda lain. Banyak nak kena pakai duit bila ada pertambahan family member ni-:) Cuma manual ni penat sketlah. But avent/harmony has soft handles so the tiring part tu kuranglah sket..
Ija,
Manual memang penat sikit, tapi the best part is kat mana2 boleh pump. Lets say pergi shopping, and kebetulan baby is not with you. Bila dah rasa engorge, you can go to a surau at the mall and pump the milk. i used to do that.
Post a Comment